Pitný režim pri cvičení

Pitný režim je veľmi dôležitý pri cvičení a športovaní. Bežne sa odporúča vypiť okolo 2 litrov vody denne. Pre tréningový deň to ale neplatí. Je to samozrejme spôsobené potením. Udržiavať si dostatočne hydratované telo nie je ťažké, ale treba tomu venovať aspoň trochu pozornosti.

pitny rezim voda

Ako piť počas cvičenia?

Pred samotným cvičením je vhodné vypiť pohár vody. Počas cvičenia je najlepšie piť pravidelne medzi sériami alebo približne každých 10 minút ale iba po niekoľkých dúškoch. Po cvičení sa už môžete napiť podľa potreby tak, aby ste doplnili všetky potrebné tekutiny.

Pitný režim pri chudnutí a cvičení

Najlepšia je čistá voda. Nie je vhodné piť sladené nápoje, pretože obsahujú rýchlo vstrebateľné cukry (monosacharidy). Tým sa pri cvičení vyhnite.

Sladené nápoje sa hodia skôr pre naberanie svalovej hmoty a na doplnenie energie po cvičení.

Sú vhodné nápoje s umelými sladidlami?

Umelé sladidla nemajú takmer žiadne kalórie. Vďaka tomu majú ľudia kontrolu nad svojou váhou a preto nakupujú aj potraviny s umelými sladidlami. Avšak takéto sladidlá obsahujú rôzne chemické látky, ktoré nie sú prirodzenou súčasťou ľudskej stravy. Nie sú však potvrdené ich negatívne účinky na ľudské zdravie.

Perlivá alebo neperlivá voda?mineralna voda

Na túto tému sa vykonalo veľa štúdií, ale nebol zistený žiadny podstatný rozdiel vo vplyve na zdravie. Pri a hlavne po cvičení potrebujete doplniť tekutiny v tele, a preto je lepšie piť neperlivú vodu. Perlivá voda je ťažšie stráviteľná a budete z nej rýchlejšie napití, to znamená že telu nedodáte dostatočné množstvo tekutín.

Energetické nápoje

Sú to vlastne sladené nápoje, do ktorých sú pridané ďalšie látky na zvyšovanie fyzického výkonu a pozornosti (hlavne kofeín a taurín). Rovnako ako u sladených nápojov je teda lepšie sa im pri chudnutí vyhnúť.

A čo mlieko?

Mlieko je skôr potravina než pitie, rýchlejšie nasýti než uhasí smäd. Oproti bežným nápojom mlieko obsahuje bielkoviny (cez 3 gramy na 100 mililitrov), vápnik a vitamíny.