Zónová diéta – nový životný štýl

Zónová diéta nie je až tak diétou, ide skôr o nový životný štýl. Základom je správne zloženie jedálnička a harmonogram, podľa ktorého by ste mali jesť. Všetko sa dá jednoducho zhrnúť do niekoľkých pravidiel. Ide o celkom fungujúci návod na to, ako schudnúť ale musíte počítať s tým, že ide skôr o pozvoľné zhadzovanie váhy. Zásadným prínosom je fakt, že pomáha človeku zostaviť si svoj vlastný diétny jedálniček.

zónová diéta nový životný štýl

Je to diéta založená na rozumnom pomere sacharidov, proteínov a tukov, ktorá je zmenou životného štýlu, nie jedálničkom.

Výhody a nevýhody

Táto populárna diéta funguje, čo môže potvrdiť rad celebrít, ktoré si jej pomocou udržujú svoju štíhlu postavu. Vyžaduje však skutočne dôslednú a dlhodobú zmenu jedálnička a čas, aby ste si mohli spočítať správny pomer jednotlivých živín.

Aké pravidlá musíte dodržiavať?

Denné porcie potravy sú rozdelené do 5 až 6 porcií, najlepšie na 3 hlavné jedlá a 2 menšie desiaty. Odstup medzi jednotlivými jedlami by nemal byť väčší ako 4 hodiny. Vďaka tomu by ste nikdy nemali cítiť hlad.

zonova diéta ryba

Každá porcia je tvorená rovnakým pomerom kvalitných sacharidov, tukov a bielkovín. Zapíjať by ste ju mali dostatočným množstvom tekutín.

Hlavné jedlo by nemalo prekročiť energetickú hodnotu 2000 kJ a desiata by nemala mať viac ako 450 kJ.

Zónová diéta obmedzuje sacharidy v každej dennej porcii na 40%. Zastúpenie bielkovín by potom malo byť 30%. Vyvážený pomer sacharidov, bielkovín a tukov by ste mali zachovať pri príprave všetkých jedál, či už tých hlavných alebo pochúťok.

Diéta rozdeľuje bielkoviny, sacharidy a tuky na tie vhodné a nevhodné, ktoré by vo vašom jedálničku vôbec nemali byť. Medzi vhodné bielkoviny patrí kuracie alebo morčacie mäso, ryby, nízkotučné mliečne výrobky, sójové mäso. Nevhodné sú naopak bravčové mäso, údeniny, plnotučné mliečne výrobky. Vhodné tuky sú olivový olej, avokádo, mandle. Vyhýbajte sa však živočíšnym tukom a stuhnutým rastlinným tukom. Medzi vhodné sacharidy môžeme zaradiť čerstvú zeleninu, jablká, grepy, ovsené vločky, celozrnné pečivo, banány či zemiaky. Naopak nevhodnými sacharidami sú cukor, med, biele pečivo alebo čokoláda.

losos diéta

Vhodné bielkoviny: kuracie alebo morčacie mäso bez kože, ryby, morské plody, nízkotučné mliečne výrobky, vaječné bielka, sójové mäso.

Nevhodné bielkoviny: bravčové mäso, vaječný žĺtok, plnotučné mliečne výrobky, údeniny.

Vhodné tuky: olivový olej, avokádo, makadamové orechy, mandle.

Nevhodné tuky: živočíšne tuky, stuhnutý rastlinný tuk

Vhodné sacharidy: čerstvá zelenina (papriky, paradajky, kapusta, reďkovky), varená zelenina (špenát, brokolica, pór, karfiol), jablká, grepy, nektarinky, jahody, melón, pomaranč, maliny alebo kiwi. Ovsené vločky, celozrnné pečivo, prírodná ryža, celozrnné cestoviny. V obmedzenom množstve potom zemiaky, kukurica, banány, mango.

Nevhodné sacharidy: Corn flakes (kukuričné lupienky), med, cukor, biele pečivo, biele cestoviny, čokoláda.

DISKUSIA K ČLÁNKU

Tu napíšte Váš komentár!
Tu napíšte Vaše meno