Zaujímavé druhy jogy

V predchádzajúcom článku o joge sme sa zamerali skôr na všeobecné informácie. Vďaka popularite pôvodnej jogy vzniklo veľké množstvo variantov, ktoré sa medzi sebou viac či menej líšia. Vybrali sme tie najzaujímavejšie a zhrnuli ich do tohto článku, aby ste si mohli vybrať tú, ktorá vám vyhovuje najviac.

druhy jogy

Hatha joga – meditácie a dýchacie cvičenia

Druh, ktorý sa dnes používa najmä ako označenie jogy cvičenej v miernejšom tempe. Hodiny hatha jogy sa skladajú hlavne z naťahovacích cvikov, dýchacích cvičení a meditácii.

Ashtanga joga

Ashtanga joga je často propagovaná ako moderná verzia pôvodnej indickej jogy. Cvičenie tohto druhu jogy sa skladá zo série desiatok pozícií a celé trvá okolo hodiny a pol až 2 hodín. Oproti hatha joge je cvičená vo vyššom tempe. Pozície majú presne dané poradie. Keď teda budete navštevovať hromadné kurzy jogy a naučíte sa správne cvičiť všetky pozície, môžete ich potom cvičiť aj sami doma vo svojom vlastnom tempe.

Power joga – dynamická joga pre pokročilých

jogaTyp jogy, ktorý je veľmi blízky ashtanga joge. Rozdiel je predovšetkým v tom, že power joga je cvičená dynamickejšie. Zahŕňa tak v sebe hodnoty pôvodnej jogy, stále sa kladie dôraz na dýchanie, meditáciu a zároveň je dostatočne náročná na to, aby sa dala považovať za plnohodnotnú fyzickú aktivitu, ktorá podporuje, okrem spevnenie tela a zvýšenie flexibility, tiež redukciu váhy.

Power joga sa skladá z pozícií ako v sede, tak i v stoji. Oproti ashtanga joge už u tohto typu nie je dané presné poradie jednotlivých pozícií. Kurzy sa teda jeden od druhého výrazne líšia. Ak cvičíte ashtanga jogu a chcete skúsiť niečo náročnejšie, power joga je pre vás tou správnou voľbou.

Bikram (hot) joga – bude vám horúco

Tento druh rozhodne nie je určený pre začiatočníkov. Od ostatných druhov sa líši hlavne tým, že je cvičená v telocvični vyhriatej na 42°C. Inak je dosť podobná ashtanga vinyasa joge, pozície majú tiež presne dané poradie. Hodiny hot jogy sa skladajú z 26 pozícií a 2 dýchacích cvičení a zvyčajne trvajú 90 minút.

Bikram joga je veľmi kontroverzný druh, pretože s cvičením v extrémnom teple sú spojené zdravotné riziká. Nadmerné potenie môže napríklad zapríčiniť dehydratáciu a preto inštruktori často odporúčajú piť vodu počas cvičenia. Taktiež hrozí riziko prehriatia organizmu. To má za následok, že sa ľuďom občas začne točiť hlava a niekedy dokonca aj omdlievajú. Stáva sa to predovšetkým tým, ktorí sú na bikram joge prvýkrát. No napriek tomu všetkému je propagovaná mnohými športovcami a tanečníkmi vďaka jej vplyvu na zdravie a kontrolu váhy.

Gravida joga – cvičenie pre tehotné ženy

cvicenie pre tehotneSnom každej ženy pri tehotenstve je udržať si skvelú postavu a zároveň urobiť to najlepšie pre svoje dieťa. Gravida joga je riešením oboch týchto problémov. Môže zlepšiť kvalitu spánku, pomáha zbaviť sa stresu, nevoľnosti, bolesti chrbta, hlavy a taktiež znižuje riziko predčasného pôrodu.

DISKUSIA K ČLÁNKU

Tu napíšte Váš komentár!
Tu napíšte Vaše meno