VÝPADY – na prvý pohľad jednoduché, ale to je len dojem

vypadyVýpady sú jedným zo skvelých cvikov nielen na sedacie svaly. Tento cvik pozná dnes takmer každý. Ako ale tento cvik správne cvičiť?

Výpady môžete robiť tiež v najrôznejších variantoch, začnite ale od tých najjednoduchších. Ideálne je sa do základnej pozície nevracať, ale skôr sa posúvať vpred. Ak však máte na cvičenie málo priestoru, je možné sa do základnej pozície vracať. Dajte si pritom však pozor na prepínanie nôh v kolenách.

Správna technika výpadov

Chrbát držte rovno, brušné svalstvo spevnené a nohy v základnej pozícií v kolenách neprepíname.Vždy prednožte jednu nohu, ohnite koleno do pravého uhla a zadnú nohu položte až tesne k zemi. Čím nižšie ju položíte, tým to samozrejme bude ťažšie. Nohy postupne striedajte.

Výpady do strán či dozadu?

Aj keď je možné cvičiť aj výpady dozadu či do strán, odporúčame skôr výpady dopredu, pretože tak možno pohyb najlepšie kontrolovať. Pri výpade vzad často dochádza k strate rovnováhy a pri výpade do strany zase hrozí natiahnutie vnútornej strany stehna.

Výpady so záťažou

Cvik si ľahko sťažíte použitím jednoručných činiek. Ak ich nemáte, môžete skúsiť napríklad fľaše s vodou. Možno použiť aj veľkú obojručnú činka, ktorá sa pri výpadoch pokladá na ramená. Je však potrebné si dvojnásobne strážiť rovnú a spevnený chrbát.

vypady

DISKUSIA K ČLÁNKU

Tu napíšte Váš komentár!
Tu napíšte Vaše meno