Výhody a nevýhody cvičenia doma

Cvičenie doma má množstvo výhod ale rovnako aj nevýhod. Keď príde na voľbu medzi ním a fitness centrom, záleží na každému aké má preferencie a tiež čo chce cvičením dosiahnuť. Ďalej v článku zistíte, či je pre vás domáce cvičenie to pravé.

domace cvicenie

Výhody cvičenie doma

Šetríte čas

Jednou z najväčších výhod cvičenie doma je úspora času. Nemusíte nikam jazdiť alebo chodiť, skrátka akonáhle sa rozhodnete zacvičiť si, môžete cvičiť okamžite a tak vás neodradí napríklad dlhá cesta do posilňovne. Tiež máte možnosť cvičiť kedykoľvek cez deň a neriešite, kedy je fitness centrum otvorené.

Šetríte peniaze

Okrem úspory času šetríte cvičením doma tiež peniaze. Ak sa vám teda nechce platiť vstupné do fitness centra, kúpte si základné vybavenie a začnite cvičiť doma!

Máte svoje súkromie

Neplatí to síce pre každého, ale mnoho ľudí radšej cvičí osamote a keď je niekto v blízkosti, cítia sa nesvoji a nedokážu sa na cvičenie plne sústrediť. Ak platí to aj pre vás, nepremáhajte sa a radšej cvičte doma ak je to možné.

cvicenie doma

Nevýhody domáceho cvičenia

Potrebujete vlastné vybavenie

Na cvičenie doma je potrebné vlastniť aspoň základné vybavenie. Obyčajne stačí podložka na cvičenie, ale výhodou je mať aspoň jednoručné činky, ktoré umožnia cvičiť množstvo rôznych cvikov a zároveň posilňovať svalstvo.

V prípade, že sa zameriavate skôr na zvýšenie sily a budovanie svalovej hmoty, je potrebné mať činky rôznej váhy, závažia a najlepšie aj posilňovacie stroje. Keď si ich však kúpite, neušetríte až toľko peňazí oproti posilňovni, preto najskôr naozaj zvážte, či pre vás posilňovňa nebude lepšia.

Musíte mať dostatok miesta

cvicenie doma fit zena

Nedostatok priestoru je problém pre mnoho ľudí. Nie každý býva v rodinnom dome a má vlastnú izbu kde je dostatok miesta na cvičenie či na uloženie potrebného vybavenia. Aj keď v panelovom dome máte priestor na cvičenie, ostáva otázne či susedom nebude vadiť hluk.

Cvičenie sa stáva jednotvárnym

Pri domácom cvičení ste väčšinou odkázaní prevažne na cviky s váhou vlastného tela ak nemáte žiadne posilňovacie stroje alebo jednoručky. Cvičenie sa tak ľahko môže stať veľmi jednotvárnym, čo vás začne nudiť. Preto sa snažte zostaviť si čo najpestrejší tréningový plán a neustále objavujte nové cviky, ktorých cvičenie pre vás bude výzvou a hlavne vás bude baviť.

DISKUSIA K ČLÁNKU

Tu napíšte Váš komentár!
Tu napíšte Vaše meno