Raw diéta – strava bez tepelnej úpravy

Hľadáte cestu ako schudnúť a zároveň jesť zdravo? Toto je jedna z možností, najmä ak napríklad nejete mäso. Niekedy sa tiež môžete stretnúť s označením RAWFOODS alebo living foods. Jej výhodou je to, že je prirodzene nízkoenergetická a tak nemusíte neustále kontrolovať energetické hodnoty potravín.

raw diéta

Raw diéta zaisťuje chudnutie vďaka obmedzeniu živočíšnych tukov. Porcie sú navyše menšie ako pri bežnom stravovaní.

Výhody a nevýhody

Je zdravá a plná nezvyčajných chutí. Môže tiež spôsobiť, že človeku ubúdajú svaly najmä ak sa nehýbe.

Raw, čiže surová strava, spočíva v konzumácii surovej zeleniny, ovocia, orieškov, ktoré sú zahrievané maximálne na 42 ° C, aby boli zachované všetky vitamíny a živiny. Neobsahuje žiadne jedlo živočíšneho pôvodu, teda nielen mäso ale ani mliečne výrobky či vajcia.

Napriek tomu je dostatočne pestrá, a tak so sebou prináša mnoho výhod. Budete sa cítiť nabití energiou, zlepší sa vám pokožka a prospieva pri problémoch s trávením. Navyše neobsahuje žiadne konzervačné látky, pridané soli a cukry alebo farbivá, takže nezaťažuje telo látkami, ktoré absolútne nepotrebuje.

raw diéta

Niekedy sa môžete stretnúť aj s označením rawfood, living foods alebo živá strava.

Ako na to?

  • Jedzte len surovú zeleninu, ovocie, vyklíčené semienka, orechy a zdravé oleje. Na pitie voľte vodu, čerstvé džúsy alebo ovocné mixované nápoje zvané smoothies.
  • Ráno začnite dvoma pohármi vody, najlepšie s vytlačeným citrónom.
  • Medzi poludním a druhou hodinou popoludní je čas na najväčšiu časť vášho denného príjmu s množstvom zeleniny, výhonkov a šalátov.
  • K večeri môžete zvoliť napríklad šalát s dresingom a orechami ale nejedzte po ôsmej hodine.

DISKUSIA K ČLÁNKU

Tu napíšte Váš komentár!
Tu napíšte Vaše meno