PLANK – najobľúbenejší cvik poslednej doby

Asi najobľúbenejším cvikom poslednej doby je doska, čiže Plank. Pri ňom zapájame podstatnú časť svalov v našom tele, hlavne ale vnútorné stabilizačný systém, ktorý drží našu chrbticu. Mnoho ľudí má túto partiu oslabenú, čo môže byť tiež jeden z dôvodov, prečo ich bolí chrbát. Popri tom ale dostávajú zabrať aj brušné svaly, niektoré ramenné a predné stehenné.

plank doska cvicenie

Nájdite si pohodlné miesto, vezmite si k ruke podložku, aby ste nemali otlačené lakte. Oprite sa na predlaktí, nohy majte natiahnuté a opierajte sa iba o špičky. Strážte si lakte, aby boli v pravom uhle. Ruky majte na hranách dlane. Lakte držte pod ramenami. Nevystrkuj zadok hore, nepodsadzujte panvu. Zadok môžete zaťať, potom ho budete tiež posilňovať. Ideálne je začínať pri zrkadle, aby ste na seba videli a mohli sa opraviť.

Dajte si postupné ciele, začnite na pol minúty výdrže a postupne to zvyšujte. Rovnako tak potom môžete robiť rôzne obmeny dosky, ale to až vtedy, keď sa poriadne naučíte základnú techniku.

DISKUSIA K ČLÁNKU

Tu napíšte Váš komentár!
Tu napíšte Vaše meno