Delená strava – naučíte sa o jedle premýšľať

Dá sa povedať, že ide skôr o úpravu stravovania než o diétu. Inými slovami, nenaučíte sa len to, ako schudnúť, ale môžete si rovno zvyknúť na zdravší životný štýl. A ako bonus sa naučíte o jedle premýšľať.

delena strava

Diétny režim, ktorý nijako neobmedzuje množstvo potravín ani žiadne nezakazuje, len určuje kedy a v akej kombinácii ich môžete jesť.

Výhody a nevýhody

Určite nebudete mať hlad, ale musíte o jedle viac premýšľať. Bohužiaľ, väčšina bežných jedál kombinácie doporúčené diétou nespĺňa. Musíte si preto variť sami.

  • Potraviny sa rozdelia do troch hlavných skupín na bielkoviny, sacharidy a neutrálne potraviny.
  • Tie sa potom po dňoch striedajú. Jeden deň konzumujete len bielkoviny a druhý len sacharidy. Neutrálne potraviny možno kombinovať s čímkoľvek.
  • Je to založené na tom, že niektoré potraviny potrebujú pre svoje trávenie kyslé prostredie, iné naopak zásadité.
  • Ak ich kombinujeme počas dňa, naše telo nevie čo tráviť skôr a zbytočne ho zaťažujeme.
  • Dôsledkom toho potom môžeme trpieť tráviacimi ťažkosťami a nedostatkom energie.

Vďaka tomuto režimu tak môžete zhodiť kilá a zbaviť  sa tráviacich ťažkostí.

Do kategórie bielkovín patrí napríklad mäso, ryby, sója, vajcia, mliečne výrobky, niektoré druhy ovocia. Do sacharidov patrí ryža, celozrnné pečivo, zemiaky, pivo, med. Medzi neutrálne potraviny radíme napríklad orechy, oleje lisované zastudena, mliečne produkty s obsahom tuku vyšším ako 50 percent a zeleninu, ktorá sa používa ako príloha.

Bielkoviny

  • Mäso a mäsové výrobky: hovädzie, teľacie, baranie, všetky druhy hydiny, vyhýbajte sa však bravčovému (hlavne tomu tučnějšímu). Môže sa tepelne upravovať na všetky spôsoby okrem trojobalu, strúhanka totiž patrí do kategórie sacharidov.
  • Ryby a plody mora (nie údené).
  • Sója, vajcia, syry do 50% tuku, mliečne výrobky.
  • Niektoré druhy ovocia – citrusy, jablká, hrušky, broskyne, marhule, čerešne, exotické ovocie, jahody, maliny.
  • Suché víno a šampanské.

Bielkoviny hovädzie maso

Sacharidy

  • Celozrnné pečivo – chlieb, žemle, cestoviny.
  • Niektoré druhy zeleniny: zemiaky a zemiakový škrob, kučeravý kel, cukrová kukurica.
  • Ovocie: banány, sladké jablká a hrušky, figy, hrozno, datle, sušené ovocie (okrem hrozienok).
  • Strukoviny okrem sóje.
  • Pivo, med, husté šťavy.
  • Ryža – vyhnite sa tej bielej.

Neutrálne potraviny

  • Zelenina, ktorá sa používa ako prílohy k dvom predchádzajúcim skupinám – baklažán, karfiol, brokolica, zelené fazuľky, uhorky, kapusta.
  • Oleje lisované za studena: panenský slnečnicový a olivový, maslo (nie margarín).
  • Mliečne výrobky s obsahom tuku vyšším ako 50%, tučné syry, údené produkty – šunka a pod., kefír, jogurt, tvaroh, kyslá smotana.
  • Orechy okrem arašidov.
  • Korenie, bylinky, bylinkové čaje, huby, droždie.

kapusta

DISKUSIA K ČLÁNKU

Tu napíšte Váš komentár!
Tu napíšte Vaše meno