Bezlepková diéta – pokles váhy vďaka vynechaniu pečiva

Celiakia (neznášanlivosť lepku) trápi asi percento populácie, ale čím ďalej viac ľudí sa kvôli túžbe po vysnívanej postave k tejto diéte obracia tiež preto, že sa ukázalo, že vedie aj k znižovaniu hmotnosti. Je však dôležité rozmýšľať nad tým, aby bol diétny jedálniček komplexný. Pretože napríklad úplné vynechanie sacharidov nie je dobrým riešením.

bezlepkova dieta pecivo

Bezlepková diéta poskytuje dlhodobo udržateľný pokles váhy vďaka vynechaniu pečiva.

Výhody a nevýhody

Úplné vynechanie sacharidov, ktoré so sebou táto diéta nesie, sa prejavuje napríklad výkyvom nálady, ospalosťou, únavou. Čiastočné obmedzenie bielej múky ale rozhodne zdravé je.

Nejde v pravom slova zmysle o diétu vhodnú na zhadzovanie váhy, pretože je určená hlavne ľuďom s celiakiou, ktorí nesmú jesť lepok zo zdravotných dôvodov. Je to dané predovšetkým tým, že klesne najmä spotreba bielej pšeničnej múky a sacharidov v nej obsiahnutých.

Potraviny obsahujúce múku majú skrátka viac kalórií ako ich bezlepkové varianty.

Stačí teda eliminovať všetko, v čom je obsiahnutá múka (pšeničná, ovsená i ražná). To znamená vzdať sa väčšiny bežného pečiva, sladkostí, cestovín či potravín zahusťovaných múkou, to sú napríklad aj niektoré údeniny a omáčky.

celozrne pecivo

Bezlepkové potraviny obsahujú veľmi málo sacharidov. Výsledkom toho je únava, pocit hladu a tiež jojo efekt. Sacharidy totiž telo k svojmu správnemu fungovaniu potrebuje a je teda potrebné ich nahrádzať inak. Napríklad pomocou ovocia. Skutočná bezlepková diéta sa ich navyše nevzdáva úplne, pretože pečivo tiež používa ale to sa pečie z bezlepkovej a podstatne drahšie múky.

DISKUSIA K ČLÁNKU

Tu napíšte Váš komentár!
Tu napíšte Vaše meno