Ako schudnúť po štyridsiatke? 5 pravidiel, ktoré musíte dodržať

ako-schudnut-po-styridsiatkeSnažíte sa schudnúť, pracujete na sebe ako predtým, ale kilá dole jednoducho nejdú? Je to preto, že okolo štyridsiateho roku sa ženské telo začína meniť ako zvonku, tak najmä zvnútra. To ale neznamená, že schudnúť nezvládnete! Vieme, čo musíte robiť inak!

Aj po štyridsiatke môžete prebytočné kilá zhodiť: musíte ale vedieť ako. To, že znížite energetický príjem, stačiť nebude. Naopak! Ženy zvyčajne medzi 45. a 55. rokom musia dbať na viacero vecí, vrátane dostatku všetkých vitamínov a minerálov, aby predišli zbytočným zdravotným problémom a jojo efektu.

  1. Vitamíny a odpočinok

V dvadsiatich rokoch funguje metabolizmus lepšie, než po 40. roku. Pokiaľ od svojho tela aj napriek tomu chcete výsledky, musíte mu teraz dopriať viac ako kedykoľvek predtým. Dôležitý je odpočinok, správne zvolené potraviny a v neposlednom rade vitamíny. Dôležitý je vitamín B, horčík, draslík, ale aj probiotika a omega-3 mastné kyseliny. Tie si telo samo nedokáže vytvoriť, a pritom sú pre ľudské zdravie nevyhnutné.

Omega-3 mastné kyseliny hrajú významnú úlohu pre správne fungovanie mozgu, ale majú pozitívny vplyv napríklad aj na správnu funkcií očí. Znižujú riziko kardiovaskulárnych chorôb, chronických chorôb, ako je napríklad artritída, a tiež majú protizápalové účinky. Nájdete ich hlavne v tučných rybách, ako je tuniak, losos, sardinky, makrely, pstruh, ale obsahujú ich tiež orechy, slnečnicové semená, pšeničné klíčky alebo sezam.

ovocie

  1. Detox

Ak sa chcete zbaviť tuku, začnite tým, že svoje telo zbavíte všetkých nečistôt a dodáte mu vitalitu. Skúste napríklad jednodňový pôst. Vyberte deň, kedy vás nečakajú žiadne náročné fyzické aktivity a konzumujte len čerstvé ovocie, surovú zeleninu a z nich vylisované šťavy a bylinkové alebo ovocné čaje. Úplne vynechajte akékoľvek pečivo, mäso, sladkosti, alkohol a kávu.

Po pôste začnite jesť zdravšie: vyraďte biele pečivo, údeniny a výrobky z kravského mlieka – uľahčíte tak svojmu tráveniu prácu a vďaka tomu ľahšie schudnete. Mlieko organizmus zahlieňuje a oslabuje slezinu a pankreas, čo spôsobuje horšie trávenie. Týmito potravinami si zanášate črevá, ktoré sú potom vysilené a nepracujú správne.

Strava by mala byť pestrá, vyvážená a pokiaľ možno pravidelná. Do vyváženého jedálnička patria rastlinné bielkoviny – šošovica, hrach, sója, tempeh. Samozrejme v jedálničku nesmie chýbať dostatočné množstvo zeleniny, ovocia, kvalitných tukov. Do studenej kuchyne sa skvele hodí panenský olivový olej, do teplej kuchyne potom topené maslo, ale aj dostatok vlákniny.

  1. Režim a psychická pohoda

Nesmierne dôležité je naučiť sa na pravidelný režim. Nehovoríme ale iba o jedle ako takom. Rovnako ako záleží na tom, aby ste pravidelne jedli a pili, urobte si systém aj v pohybových aktivitách a určite čas, kedy budete chodiť spať. Pravidelný režim telu prospieva vo všetkých ohľadoch a v období, keď sa začne meniť hladina hormónov v tele, obzvlášť!

pohoda-cvicenie

Po štyridsiatom roku sa spomaľuje metabolizmus, čo so sebou nesie aj prípadný pomalý nárast hmotnosti, alebo zmenu tvaru postavy. Ohrozená je aj kvalita kostí, ktoré po tridsaťpäťke začínajú rednúť, čo môže viesť až k osteoporóze. Pre zdravie kostí je veľmi dôležitý aktívny spôsob života. Kosti potrebujú okrem minerálnych látok aj vitamín D, pre ktorého tvorbu je dôležitý práve pohyb vonku presnejšie na slnku.

  1. Vhodné cvičenie

Pohyb je popri zdravom jedálničku celkom zásadný. Ak začnete budovať svaly, zároveň spaľujete tuk. Začnite sa preto hýbať. Nie je nutné chodiť dennodenne do fitka. Postačia aj pravidelné svižné prechádzky, pilates alebo napríklad plávanie. Nebudete zaťažovať kĺby a zároveň účinne premeníte tuk na svaly.

Okolo štyridsiatky by podľa odborníčky mali ženy posilňovať ale aj iné časti tela než len brucho a zadok. Myslite tiež na ruky, prsia a svaly panvového dna. Ak necvičíte, začínajú ochabovať svaly. Ženy tieto prvé známky ochabovanie vnímajú najčastejšie v oblasti ramien, tricepsov – vzdávajú sa tielok. Pohyb má ešte hlavne estetický cieľ, ale k slovu už prichádza aj zdravotné cvičenie.

  1. Reálne ciele

Každé telo reaguje v rôznom veku úplne inak. Ak teda chcete schudnúť natrvalo, nedávajte si nereálne ciele. Tie vás akurát budú zrážať nadol. Podľa odborníkov je zdravé chudnutie spravidla okolo 1 kg za týždeň. Majte ale na pamäti, že v období okolo prechodu môže byť úbytok spočiatku pomalší. Keď na seba nebudete klásť prehnané nároky, ušetríte si fyzický i emocionálny stres, a navyše schudnete dlhodobo. Ak zhodíte 3 kilá týždenne, veľmi pravdepodobne ich čoskoro naberiete späť, a to aj s nejakými naviac. Vyvarujte sa tomuto bludnému kruhu jojo efektu a buďte trpezlivé – výsledky sa dostavia!

DISKUSIA K ČLÁNKU

Tu napíšte Váš komentár!
Tu napíšte Vaše meno