5 tipov ako zaradiť viac pohybu do svojho života

Pohybová aktivita neznamená len tréningy v posilňovni, ale ide aj bežný pohyb, ktorý robíme počas celého dňa. Preto sa vám bude hodiť týchto 5 tipov, ako zaradiť viac pohybu do života pre väčší energetický výdaj a lepšiu náladu.

pohyb bicyklovanie žena

Do práce pešo alebo na bicykli

Do práce, do školy alebo kamkoľvek inam sa vydajte na bicykli alebo pešo. Síce to môže zabrať o kúsok viac času v porovnaní s využitím auta alebo mestskej hromadnej dopravy, ale urobíte niečo pre svoje telo a budete sa aj lepšie cítiť. Ak to máte naozaj ďaleko, skúste ísť autobusom a vystúpiť o zastávku skôr tak, nech sa aspoň na chvíľu prejdete. Okrem pozitívneho vplyvu na vaše telo vďaka pohybu zaznamenáte aj zlepšenie nálady a zvýšenie produktivity v práci. Okysličený mozog vonkajšou prechádzkou alebo jazdou na bicykli si lepšie poradí s pracovnými úlohami, ktoré na vás čakajú na začiatku dňa.

Koľko spálite kalórií? Človek s hmotnosťou 70 kg spáli za hodinu chôdze približne 300 kalórií a za hodinu jazdy na bicykli 400 kalórií.

Zabudnite na výťahschody

Vyjsť hore výťahom je pohodlné a možno trochu rýchlejšie. Avšak len stojíte a nehýbete sa, čo je škoda, pretože schody sú perfektné pre posilnenie nôh a ľahké tvarovanie zadku. Skúste úplne vynechať a ignorovať výťah a vyjdite si niekoľko poschodí po schodoch. Zo začiatku to síce nemusí byť úplne príjemné. Hore možno dôjdete s pálením vo svaloch na nohách a trochu sa zadýchate, ale postupom času sa budete zlepšovať a niekoľko schodov už pre vás nebude prekážkou.

Chôdzou po schodoch spálite približne 36 kalórií za 5 minút.

Počas pozerania televízie neseďte

Pozeranie televízie nemusí byť nutne pasívnou aktivitou. Počas svojho obľúbeného seriálu sa môžete venovať pohybu. Ideálne je napríklad jazda na rotopede a chôdza či beh na bežiacom páse priamo pred televíziou. V kľude sledujete film a zároveň vykonávate na koordináciu jednoduchý pohyb, ktorý nevyžaduje veľké sústredenie, ale v súčte spálite aj väčšie množstvo kalórií.

Za hodinu ľahkej jazdy na rotopede spálite približne 240 kalórií, pri behu na páse môžete spáliť medzi 300 až 600 kalóriami za hodinu podľa rýchlosti.

Organizujte športové akcie s priateľmi

Ďalšou skvelou príležitosťou, ako si trochu zvýšiť energetický výdaj a zároveň si užiť porciu zábavy je športovanie s priateľmi. Zahrať si môžete bedminton, pri ktorom spálite za hodinu približne 280 kalórií. Obľúbený je tiež volejbal, kedy pri hre spálite okolo 200 kalórií. U bowlingu využijete energiu v podobe až 400 kalórií za hodinu a pri futbale až 700 kalórií za hodinu. Vo dvojici môžete vyraziť na tenis, kedy spálite až 490 kalórií a naozaj poriadnu porciu energie zo seba dostanete pri hodine hrania squashu, kedy spálite pokojne až 1000 kalórií.

bowling sportovanie

Častejšie upratovanie a práce na záhrade

Pomerne veľa energie využijeme aj pri upratovaní v domácnosti a práci na záhrade. Týmto činnostiam sa teda nevyhýbajte, ale púšťajte sa do nich s nadšením a ochotou, pretože okrem uprataného bytu a krásnej záhradky na vás čaká aj odmena v podobe ubúdajúcich tukových zásob.

Za hodinu bežnej práce spálite okolo 200 kalórií. Pri kosení trávy spálite okolo 300 kalórií rovnako aj pri hrabaní. Práce na záhradke všeobecne spotrebujú približne 270 vašich kalórií za hodinu.

DISKUSIA K ČLÁNKU

Tu napíšte Váš komentár!
Tu napíšte Vaše meno